Home
U mag van ons verwachten dat wij uw medische hulpvraag correct behandelen. Wij verwachten van u dat u onze hulpverleners daarvoor de kans geeft, door ze rustig en respectvol te woord te staan en geen overlast te veroorzaken voor andere patiënten. Dit geldt voor alle contacten: per telefoon, voor huisbezoek en ook als u de praktijk voor een consult bezoekt, of in de apotheek komt.
In het Gezondheidshuis doen wij er alles aan om uw bezoek zo aangenaam mogelijk te maken. Mocht u verbeterpunten of klachten hebben, dan kunt u die online of via een medewerker aan ons doorgeven.
Wij krijgen enkele keren per jaar te maken met (verbale) agressie en geweld richting onze medewerkers. In dat geval nemen wij direct actie. Daarmee voeren wij het beleid Veiligezorg® uit dat in heel Nederland toegepast wordt ter vermindering van ongewenst gedrag tegen hulpverleners.
Hieronder worden de gevolgen van een gele en rode kaart toegelicht.
Het Gezondheidshuis geeft de veroorzaker een waarschuwing in de vorm van een gele kaart gele kaart bij grof en/of dreigend taalgebruik, belediging, discriminatie, ongewenst (seksueel) intimiderend gedrag, stalking of andere vormen van agressie.
Gevolgen voor de veroorzaker
Gevolgen voor de veroorzaker
Als ten gevolge van een agressie-incident schade ontstaat, zal het Gezondheidshuis de agressor/veroorzaker aansprakelijk stellen. Het gaat hierbij om directe schade zoals vernieling van andermans eigendommen.
Als ten gevolge van een agressie-incident indirecte kosten worden gemaakt kan het Gezondheidshuis of de medewerker deze kosten verhalen op de agressor/veroorzaker.
VACATURE FYSIOTHERAPEUT in bezit van een Master bij voorkeur manueel of psychosomatisch therapeut (24-32 uur per week) klik hier voor de vacature
Heb je vragen over de functie, dan kun je bellen naar tel. 038-426 83 05 of mailen naar
Het is ook mogelijk om een ochtend mee te lopen op de praktijk.
Wil je meteen solliciteren?
Stuur je sollicitatie naar Carolien Kamphof, HR-adviseur
VACATURE WAARNEMEND HUISARTS (2 – 4 dagen per week) van maart t/m september 2024 klik hier voor de vacature
We zoeken
Contact
Benieuwd naar jouw mogelijkheden in onze praktijk? Neem dan contact op met Wilma Dutij, praktijkmanager, tel. 06-24598330 / mail
Hartelijk dank voor uw inschrijving bij de apotheek van Gezondheidshuis Stadshagen.
Indien u daarvoor toestemming heeft gegeven zullen wij uw dossier opvragen bij uw oude apotheek. U ontvangt van ons nog een mail met een bevestiging van de inschrijving.
Apotheek Gezondheidshuis Stadshagen
Hartelijk dank voor uw inschrijving bij de huisartsenpraktijk van Gezondheidshuis Stadshagen.
Om uw inschrijving te kunnen verwerken is het noodzakelijk dat wij uw dossier ontvangen. Zou u daarom uw vorige huisarts willen verzoeken om uw dossier elektronisch (of per post) naar ons te sturen? Zodra wij uw dossier hebben ontvangen, kunnen wij uw inschrijving verwerken. U ontvangt dan van ons een mail met een bevestiging en de naam van uw nieuwe huisarts.
Huisartsenpraktijk Gezondheidshuis Stadshagen
We hebben uw inschrijving ontvangen. U krijgt een e-mail toegezonden met een link naar een formulier op de website waar u een aantal gezondheidsvragen moet beantwoorden voor uzelf en de andere opgegeven personen. Nadat u deze informatie heeft ingevuld en verzonden zullen wij uw inschrijving in behandeling nemen.
Krijgt u de e-mail met de link niet binnen? Controleer dan eerst even of deze niet in uw spam terecht is gekomen. Als dat niet zo is, neem dan even contact met ons op.
We hebben uw inschrijving ontvangen. U krijgt een e-mail toegezonden met een link naar een formulier op de website waar u een aantal gezondheidsvragen moet beantwoorden voor uzelf en de andere opgegeven personen. Nadat u deze informatie heeft ingevuld en verzonden zullen wij uw inschrijving in behandeling nemen.
Krijgt u de e-mail met de link niet binnen? Controleer dan eerst even of deze niet in uw spam terecht is gekomen. Als dat niet zo is, neem dan even contact met ons op.
Uitschrijven als patiënt
Wanneer u gaat verhuizen en zich wilt uitschrijven bij onze praktijk, dan kunt u dit persoonlijk doen bij de receptie van het Gezondheidshuis of telefonisch.
Persoonlijk uitschrijven bij de receptie van het Gezondheidshuis:
Het is ook mogelijk dat uw nieuwe huisarts de toezending van het medisch dossier regelt. Dan moet deze uw inschrijfformulier en een verzoek om toezending faxen naar (038-4268201).
Per email (
Het is ook mogelijk dat uw nieuwe huisarts de toezending van het medisch dossier regelt. Dan moet deze uw inschrijfformulier en een verzoek om toezending faxen naar (038-4268201).
Toestemmingsformulier uitschrijving
Verhuizen
Wanneer u een adreswijziging wilt doorgeven, kunt u dit telefonisch doen via de receptioniste (038-426 82 00) of via de mail;
Huisartsen mogen over bij hen ingeschreven patiënten geen medische verklaringen afgeven. Ook mogen zij de bij hun ingeschreven patiënten niet keuren. Meer uitleg daarover leest u hieronder.
De KNMG heeft als standpunt dat een behandelend arts geen verklaringen afgeeft over een eigen patiënt, waarbij hij/zij een oordeel geeft over de (medische) geschiktheid of ongeschiktheid van een patiënt om bepaalde dingen wel of niet te doen. Voorbeelden daarvan zijn: is iemand in staat te werken, een auto te besturen, naar school te gaan, goed voor de kinderen te zorgen, is terecht een geboekte reis geannuleerd of heeft iemand recht op een parkeervergunning of aangepaste woonruimte?
Dergelijke verklaringen mogen alleen worden afgegeven door een onafhankelijke arts (dus niet de 'eigen' dokter). Zo'n arts kan een eigen beoordeling maken van uw situatie. Als dat nodig is, kan die arts, met uw toestemming, ook nog extra informatie opvragen bij uw behandelend arts(-en).
De belangrijkste reden voor dit standpunt is dat de KNMG het belangrijk vindt dat de behandelend arts zich kan concentreren op uw behandeling en een goede vertrouwensrelatie met u kan opbouwen. Uw arts moet dan niet in allerlei belangenconflicten raken. Om dit te voorkomen moet er een scherpe grens zijn tussen de behandeling en het beoordelen of u voor bepaalde voorzieningen in aanmerking kunt komen. Op deze manier staat niets u in de weg om uw arts alle informatie te geven die noodzakelijk is voor uw behandeling.
Daarnaast is uw behandelend arts vaak niet op de hoogte van de criteria die worden gehanteerd voor het al dan niet toewijzen van bepaalde voorzieningen. Daardoor is het vaak niet mogelijk om een goed oordeel te geven. Het is ook in uw belang dat de arts die de geneeskundige verklaring afgeeft goed weet welke punten wel en niet van belang zijn bij de beoordeling.
U kunt navragen bij de instantie die een geneeskundige verklaring vraagt of u niet kunt volstaan met een verklaring van uzelf over uw gezondheidstoestand, eventueel in de vorm van een in te vullen vragenlijst.
U kunt uw arts vragen om een afschrift van uw medisch dossier waarin bepaalde belangrijke feiten over uw gezondheidstoestand staan vermeld (bijvoorbeeld de uitslag van een looptest, de uitslag van een meting van uw gezichtsvermogen etc) en die toesturen aan de instantie die een geneeskundige verklaring vraagt.
U kunt zich voor de noodzakelijke beoordeling wenden tot een arts waarbij u niet onder behandeling staat. Deze kan met uw toestemming ook feitelijke informatie over uw gezondheidstoestand bij de behandelend arts opvragen en deze informatie bij zijn/haar beoordeling betrekken.
Alleen in geval van nood, bij een spoedgeval belt u:
praktijk Werkeren (038) 426 82 02
praktijk De Verbinding (038) 426 24 09
Voor eerste hulp kunt u binnen de openingstijden direct terecht bij uw eigen praktijk in het Gezondheidshuis - praktijk Werkeren of praktijk De Verbinding. Ook als u denkt dat u naar het ziekenhuis moet, kunt u beter eerst naar de praktijk komen. De huisarts kan u vaak zelf behandelen en zo nodig doorverwijzen naar een specialist. Als u van tevoren belt houden wij rekening met uw komst!
Dit is het nummer van de Huisartsenpost Zwolle.
Wanneer er buiten kantooruren sprake is van spoed of urgente zaken die niet tot de volgende dag kunnen wachten belt u met de Huisartsenpost .
U wordt te woord gestaan door een ervaren doktersassistente, die samen met u bepaalt welke hulp noodzakelijk is. Zij geeft telefonische adviezen, maakt een afspraak bij de dienstdoende huisarts op de huisartsenpost of regelt een (spoed)visite.
Adres:
Dr. Van Heesweg 2
8025 AB Zwolle
Voor apotheek spoedzorg klikt u hier
Wat kunt u doen als u niet tevreden bent?
De medewerkers van Gezondheidshuis Stadshagen willen u zo goed mogelijk van dienst zijn. Toch kan het gebeuren dat u niet tevreden bent over onze dienstverlening. Als u een opmerking wilt maken of een klacht wilt uiten, kan dit mondeling of schriftelijk bij de betrokkene of diens leidinggevende. Samen proberen we dan tot een bevredigende oplossing te komen.
U kunt uw klacht digitaal indienen door het invullen van het klachtenformulier.
Het klachtenformulier is ook verkrijgbaar bij de receptie van het Gezondheidshuis. Het ingevulde formulier kunt u daar ook inleveren. U ontvangt een ontvangstbevestiging waarna de betrokken zorgverlener contact met u zal opnemen.
Klachtenfunctionaris
Komt u er met betrokken medewerker of diens leidinggevende niet uit? Dan kunt u uw klacht voorleggen aan een onafhankelijke klachtenfunctionaris. Die kiest geen partij en heeft geen oordeel. Alles wat u aan deze persoon vertelt, is vertrouwelijk. De klachtenfunctionaris kan u desgewenst:
- Adviseren met betrekking tot de indiening van een klacht en/of
- Bijstaan bij het formuleren van de klacht en/of
- Bijstaan bij het onderzoeken van de mogelijkheden om tot een oplossing te komen (bijvoorbeeld middels een bemiddelingsgesprek).
Het is uw eigen keuze of u hier gebruik van wilt maken. Hieraan zijn voor u als klager geen kosten verbonden.
Gezondheidshuis Stadshagen heeft haar klachtenregeling en -bemiddeling ondergebracht bij Quasir.
Contactgegevens Quasir:
Op het moment dat u daadwerkelijk een klacht indient is deze klachtenregeling van toepassing.
Geschillencommissie
Is de bemiddeling niet geslaagd? Dan kunt u uw klacht indienen bij een geschillencommissie. Die doet een uitspraak over uw klacht.
Vindt de geschillencommissie uw klacht terecht? Dan wordt de klacht gegrond verklaard en moet herhaling worden voorkomen.Heeft u schade opgelopen? Dan kunt u een schadevergoeding vragen. De geschillencommissie besluit of u hier recht op heeft.
Kosten
Bemiddeling door de klachtenfunctionaris kost niets. Gaat u naar de geschillencommissie? Daar zijn wel kosten aan verbonden. U vindt de tarieven op de vermelde websites hieronder.
Adressen en contactgegevens
Huisarts en apotheek
www.skge.nl
Stichting Klachten & Geschillen Eerstelijnszorg
Postbus 8018
5601 KA Eindhoven
Tel: 088-0229100
Mail:
Fysiotherapie
Stichting Keurmerk Fysiotherapie
Grote Voort 207
8041 BK Zwolle
Klokkenluidersregeling
Klik hier voor het document Klokkenluidersregeling Gezondheidshuis Stadshagen.
Social media