Home
Bijzonder verlof
Vanaf 26 april is Edward Knol in verband met bijzonder verlof voor negen weken afwezig.
De collega’s van de Verbinding zullen zijn praktijk waarnemen.
Tevens is er een basisarts aangesteld om de andere artsen te ondersteunen in de spreekuren.
Zwangerschapsverlof
Met ingang van 16 mei gaat dokter Korteschiel met zwangerschapsverlof.
De verwachting is dat zij rond 1 oktober haar werkzaamheden weer zal oppakken.
Vanaf 1 Juli neemt dokter Van der Laan waar voor dokter Korteschiel, tot die tijd zal er voor spoed worden waargenomen door de overige collega’s.
Tevens is er een basisarts aangesteld om de andere artsen te ondersteunen in de spreekuren.
Op Hemelvaartsdag donderdag 9 mei 2024 is het Gezondheidshuis gesloten.
Bij spoedklachten belt u de Huisartsenpost: 0900 - 333 6 333
Bel 112 bij direct levensgevaar
Informatie over huisartsen spoedzorg vindt u hier
Voor spoedeisende recepten kunt u terecht bij Isala Apotheek: (088) 624 54 74
Informatie over apotheek spoedzorg vindt u hier
De Huisartsenpost en Isala Apotheek zijn gevestigd aan
Dr. van Heesweg 2
8025 AB Zwolle
Zoals u misschien hebt gehoord, is er sprake van een mazelenuitbraak in Brabant, in de regio Zwolle is er nog geen verhoogde uitbraak maar dat kan snel veranderen.
Als u nog geen vaccinatie tegen mazelen heeft gehad en u wilt alsnog gevaccineerd worden, dan biedt GGD IJsselland de vaccinatie tegen mazelen aan. Hieraan zijn kosten verbonden. Aangenomen wordt dat vrijwel iedereen die geboren is vóór 1965 mazelen heeft doorgemaakt en daarmee voldoende is beschermd.
Kinderen kunnen tot 18 jaar via de jeugdgezondheidszorg van de GGD zich gratis laten vaccineren.
Zowel kinderen als volwassenen kunnen contact opnemen met het algemene telefoonnummer van de GGD (038 – 428 1428) voor een vaccinatieafspraak.
We zoeken
Contact
Benieuwd naar jouw mogelijkheden in onze praktijk? Neem dan contact op met Wilma Dutij, praktijkmanager, tel. 06-24598330 / mail
Gegevens uitwisseling met de huisartsenpost in de Avond, nacht en weekenddiensten
Onze huisartsenpraktijk gebruikt Medicom.
Als u ’s avonds of in het weekend naar de huisartsenpost gaat, kunnen de huisartsen en assistentes die betrokken zijn bij uw bezoek, uw actuele medische gegevens inzien.
Na uw bezoek ontvangt uw huisarts daarvan een waarneembericht. Zo weet uw huisarts precies met welke klachten u op de huisartsenpost bent geweest en wat het advies was.
Indien u hier bezwaar tegen heeft, kunt u dit bij uw huisarts aangeven. Daarnaast kunnen uw actuele medische gegevens via het Landelijk Schakel Punt worden uitgewisseld.
Dat is een beveiligde koppeling van een landelijk dekkend systeem. Hier dient u echter zelf actief wel of geen toestemming voor te geven via de website www.volgjezorg.nl of aan uw huisarts (als dat in het verleden nog niet gedaan is).
Herverdeling patiënten huisartsenpraktijken Werkeren en de Verbinding
Vanaf 1 maart 2024 zal dokter Nienke Lut huisartsenpraktijk Werkeren verlaten. Zij heeft een leuke nieuwe uitdaging gevonden.
Haar praktijk wordt niet overgenomen. Er wordt een herverdeling van de patiënten over de praktijken gemaakt.
Op 1 januari 2024 is dokter Marly Bolhuis in dienst gekomen bij huisartsenpraktijk de Verbinding.
Zij is een zeer ervaren huisarts en zal 4 dagen per week werkzaam zijn in de praktijk.
Door een herverdeling van patiënten te realiseren heeft elke patiënt een eigen huisarts. De herverdeling betreft in huisartsenpraktijk Werkeren alle patiënten van dokter Lut en een deel van de patiënten van dokter Kockelkoren. In huisartsenpraktijk de Verbinding betreft het een deel van de patiënten op naam van dokter Huisman en een deel van de patiënten op naam van dokter Knol. De betrokken patiënten ontvangen op 8 februari een e-mail met alle informatie (let op spam- en ongewenste e-mailbox).
De informatie is ook te verkrijgen bij de algemene receptie en aan de balies van de huisartsenpraktijken.
Heb je vragen of opmerkingen dan horen wij dat graag via
We zoeken (voor 24-32 uur per week) een Fysiotherapeut in bezit van een Master, bij voorkeur manueel of psychosomatisch therapeut
Heb je vragen over de functie, dan kun je bellen naar tel. 038-426 83 05 of mailen naar
Het is ook mogelijk om een ochtend mee te lopen op de praktijk.
Wil je meteen solliciteren?
Stuur je sollicitatie naar Carolien Kamphof, HR-adviseur
Veel vrouwen vinden het een uitdaging om na hun bevalling weer te gaan bewegen, daarom starten wij nu met een wandelgroep voor kersverse ouders! Het doel is om in groepsverband met ouder en kind wandelroutes te lopen, variërend van 2 tot 5 km. Dit is ook een mooie manier om in contact te komen met andere jonge ouders. Daarnaast zal er geregeld een professional meelopen waarbij je terecht kunt met eventuele vragen.
Lees hier meer over deze mogelijkheid.
Voor een eerste afspraak Fysiotherapie (intake en behandeling) kunt u nu 24/7 online een afspraak maken in de agenda van de fysiotherapeut via onze website.
Klik hier of ga naar de roze kolom Maak een afspraak op de Home page van onze website, u komt dan op de pagina Afspraak maken.
Hier kunt via de schermen doorklikken naar de openstaande mogelijkeheden voor een afspraak. U plant zo zelf gemakkelijk een datum en tijd die voor u uit komt.
NB wilt u voor Hooikoorts tapen BELLEN naar ons voor een afspraak? Dit is niet mogelijk via de online afspraak planner te plannen. Wij zijn bereikbaar op 038-4268200.
Mailen kan ook naar
Onlangs hebben Dennis Elferink en Erik Kamer, fysiotherapeuten in het Gezondheidshuis, de cursus EPTE gevolgd en geïntroduceerd binnen de fysiotherapie praktijk.
EPTE staat voor Percutane Electrolyse Therapie. Het is een nieuwe behandelmethode voor het behandelen van spier- en peesklachten. Het toepassen van EPTE is zeer effectief bij (chronisch) ontstoken pezen.
Tijdens de behandeling wordt er bij EPTE onder echogeleiding een dunne naald ingebracht rechtstreeks in de zieke pees. Wanneer de naald op zijn plek is gebracht, wordt er een laagstroom doorheen geleid. Dit wordt niet of nauwelijks gevoeld.
Wanneer een peesontsteking chronisch wordt nemen de mogelijkheden tot herstel af. De lichaamseigen cellen worden “moe” en fysiologische herstelprocessen komen stil te liggen. Percutane Electrolyse Therapie helpt dit proces om te keren door een verbeterde bloedcirculatie direct op de pijnlocatie te herstellen. Hierdoor neemt het lichaamseigen herstelvermogen toe.
Het voordeel van EPTE is een snel behandelresultaat voor een moeizaam herstelbare klacht en pijnreductie.
Behandel indicaties zijn o.a.:
Naast EPTE hebben wij onze behandelmogelijkheden ook uitgebreid met ‘shockwave therapie’. Shockwave therapie is een behandeltechniek waarbij patiënten worden blootgesteld aan krachtige ‘schokgolven’, die door middel van een behandelkop nauwkeurig gericht worden, zodat ze op de gewenste locatie in het lichaam een mechanisch effect hebben.
Toepassing shockwave therapie
De bekendste medische toepassing is het vergruizen van nierstenen met behulp van shockwaves. Fysiotherapeuten passen deze methode toe voor het behandelen van klachten aan het bewegingsapparaat bijvoorbeeld bij een tennisarm, verkalking in schoudergewricht, chronische ontsteking van een achillespees en hielspoor. Shockwaves versnellen het genezingsproces door de zelfhelende eigenschappen van het lichaam te activeren, ze stimuleren de stofwisseling en verbeteren de bloedcirculatie.
Voordelen van shockwave therapie:
U mag van ons verwachten dat wij uw medische hulpvraag correct behandelen. Wij verwachten van u dat u onze hulpverleners daarvoor de kans geeft, door ze rustig en respectvol te woord te staan en geen overlast te veroorzaken voor andere patiënten.
Dit geldt voor alle contacten: per telefoon, voor huisbezoek en ook als u de praktijk voor een consult bezoekt, of in de apotheek komt.
De onderstaande afspraken zijn van kracht binnen het Gezondheidshuis:
In het Gezondheidshuis doen wij er alles aan om uw bezoek zo aangenaam mogelijk te maken. Mocht u verbeterpunten of klachten hebben, dan kunt u die online of via een medewerker aan ons doorgeven.
Wij krijgen enkele keren per jaar te maken met (verbale) agressie en geweld richting onze medewerkers. In dat geval nemen wij direct actie. Daarmee voeren wij het beleid Veiligezorg® uit dat in heel Nederland toegepast wordt ter vermindering van ongewenst gedrag tegen hulpverleners.
Hieronder worden de gevolgen van een gele en rode kaart toegelicht.
Toelichting gele kaart (waarschuwing) en gevolgen voor de veroorzaker
Het Gezondheidshuis geeft de veroorzaker een waarschuwing in de vorm van een gele kaart gele kaart bij grof en/of dreigend taalgebruik, belediging, discriminatie, ongewenst (seksueel) intimiderend gedrag, stalking of andere vormen van agressie.
Gevolgen voor de veroorzaker
• Een waarschuwing (gele kaart) is geen aangifte, maar wordt ter kennisgeving aan de politie gemeld. De politie neemt geen actie. Wel heeft de medewerker van het ziekenhuis recht om officieel aangifte doen. Als de aangifte voor de rechter komt, kan de veroorzaker een strafblad krijgen.
• Een waarschuwing duurt maximaal één jaar. Vindt binnen dit jaar een herhaling van agressie plaats in ons Gezondheidshuis, dan volgt automatisch een toegangsverbod (rode kaart).
Toelichting rode kaart (toegangsverbod) en gevolgen voor de veroorzaker
• Het Gezondheidshuis geeft de agressor een verbod als (ondanks eerdere waarschuwing) sprake is van herhaaldelijk ongewenst gedrag zoals hierboven vermeld.
• Het Gezondheidshuis kan de agressor zonder voorafgaande waarschuwing een toegangsverbod opleggen als sprake is van fysieke agressie of een zeer ernstige primaire bedreiging.
Gevolgen voor de veroorzaker
• De agressor is gedurende maximaal één jaar niet meer welkom in het Gezondheidshuis. De agressor moet uitwijken naar een andere zorgverlener buiten het Gezondheidshuis, behalve als sprake is van een levensbedreigende situatie of acute psychische nood.
• Het Gezondheidshuis kan samen met het slachtoffer of uit naam van het slachtoffer officieel aangifte doen bij de politie: dan wordt er proces verbaal opgemaakt en komt de aangifte voor de rechter. Dat kan betekenen dat de agressor een strafblad krijgt.
• Het toegangsverbod wordt besproken met de behandelend huisarts.
• Bij een toegangsverbod grijpt de politie in als de agressor toch in het Gezondheidshuis komt.
• Tijdens het verbod blijft de agressor bij de politie geregistreerd (maximaal één jaar).
Overige gevolgen
Als ten gevolge van een agressie-incident schade ontstaat, zal het Gezondheidshuis de agressor/veroorzaker aansprakelijk stellen. Het gaat hierbij om directe schade zoals vernieling van andermans eigendommen.
Als ten gevolge van een agressie-incident indirecte kosten worden gemaakt kan het Gezondheidshuis of de medewerker deze kosten verhalen op de agressor/veroorzaker.
Sinds de zomer van 2021 heeft het Gezondheidshuis Stadshagen een cliëntenraad. Dat is een soort ‘adviesraad’ die bestaat uit drie cliënten van het Gezondheidshuis. Als cliëntenraad zetten we ons in voor de belangen van de patiënten van het Gezondheidshuis en de gezondheid in Stadshagen. We denken mee over nieuwe ontwikkelingen. En we brengen signalen die we krijgen onder de aandacht van het Gezondheidshuis.
Invloed
Als cliëntenraad hebben we invloed op het (nieuwe) beleid. Wettelijk is vastgelegd dat bepaalde plannen en besluiten eerst worden besproken met de cliëntenraad. De cliëntenraad moet daar dan over adviseren of ermee instemmen, voordat een besluit wordt uitgevoerd. We zullen voorstellen steeds kritisch bespreken. De belangen van de patiënten staan daarbij centraal.
Wat doet de cliëntenraad?
Het is belangrijk dat een patiënt goede zorg krijgt. Ook moet een patiënt zich zo veel mogelijk op zijn gemak en gehoord voelen. Daarom horen we ook graag van u hoe u de zorg ervaart. Bijvoorbeeld: Bent u vriendelijk te woord gestaan? Voelt u zich begrepen en bediend? Kreeg u duidelijke informatie van de dokter of de fysiotherapeut? Is de bewegwijzering duidelijk?
Wat doet de cliëntenraad niet?
De cliëntenraad is er voor het gemeenschappelijke belang van alle cliënten. Het gaat dus niet om de situatie van één patiënt. Heeft u een persoonlijke klacht? Dan kunt u daarvoor de klachtenprocedure volgen die u ook op deze website kunt vinden.
Contact en reacties
Om onze rol goed te kunnen vervullen, vinden we het heel belangrijk om te weten hoe u de zorg van het Gezondheidshuis ervaart. Heeft u vragen of opmerkingen? U kunt ons een e-mail sturen met uw reactie en ideeën. Uw naam en contactgegevens zijn alleen nodig als u een reactie wilt ontvangen. U kunt ons per email bereiken via
Wie zijn wij?
De cliëntenraad van het Gezondheidshuis bestaat uit drie onafhankelijke cliënten die in Stadshagen wonen: soms kort, soms al heel lang. Niemand van ons werkt dus bij het Gezondheidshuis. De cliëntenraad bestaat op dit moment uit de volgende leden:
Albertine Sjollema (voorzitter)
Madelijn van Tilborg (secretaris)
Anja de Vries
Heeft u interesse om ook lid te worden van de cliëntenraad? U kan dan contact opnemen via het emailadres
Gezondheidshuis Stadshagen hecht veel waarde aan goede communicatie met alle bewoners in de wijk. Om te inventariseren wat u belangrijk vindt, hebben we een vragenlijst opgesteld. Het invullen van deze vragenlijst vraagt ongeveer 5 minuten van uw tijd.
Naar aanleiding van vernieuwde inzichten is de behandeling van wratten veranderd.
Van alle wratten verdwijnt zonder behandeling de helft binnen een jaar en tweederde binnen twee jaar.
Voor steeds meer toepassingen zoals MijnGezondheidsNet maar ook (elektronische) verwijzingen naar het ziekenhuis
is het nodig om over uw juiste e-mailadres en telefoonnummer te beschikken. Zou u uw gegevens willen (laten) controleren
en indien nodig willen aanpassen bij de receptie van het Gezondheidshuis?